نحوه انتخاب و خرید صندلی استادیومی

خرید صندلی استادیومی دارای یک سری نکات بوده که سبب می شود تا انتخاب شما بر اساس اصول درستی جلو رفته و خرید مناسبی را داشته باشید. این را باید بدانید برای استادیوم های ورزشی عموما صندلی های استادیومی پشتی دار مناسب تر بوده و راحتی بیشتری را برای تماشاگر فراهم می آورد. در مورد صندلی های استادیومی قبلا گفته بودیم که به دلیل تنوع بسیار زیاد این صندلی ها که کاربری های خاص خود را نیز دارند ممکن است انتخاب یک صندلی مناسب کمی سخت به نظر برسد اما در این مطلب در این زمینه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مشخصات ظاهری

اصلی ترین تفاوت صندلی که سبب می شود در خرید صندلی استادیومی بتوانید تنوع داشته باشید مشخصات ظاهری می باشد همانطور که گفتیم صندلی ها می توانند به صورت های گوناگونی استفاده بشوند. برخی از صندلی ها دارای پشتی و برخی دیگر بدون پشتی می باشند. اینکه صندلی شما دارای بدون پشتی باشد دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه ممکن است تماشاگران بخواند از روی صندلی های پایین تر عبور کنند. از طرف دیگر این مدل ها می تواند صندلی های تاشو باشد یا صندلی های ثابت که هر کدام کاربرد خود را دارا می باشند.

به طور مثال صندلی هایی که تاشو می باشند می توانند علاوه بر اینکه از کثیف شدن یا خراب شدن به وسیله نور خورشید  جلوگیری کنند فضای زیادی را برای عبور تماشاگران در راهرو قرار می دهند. از سویی این صندلی ها عموما بدون دسته می باشند اما در برخی از معدود مدلها نیز این صندلی ها دارای دسته می باشند. مدل هایی که امکانات رفاهی بیشتری را نیز دارند در بازار امروزه مورد توجه قرار گرفته است ، این صندلی های استادیومی دارای بالشتک هایی در پشتی و نشیمن خود بوده که نشستن طولانی مدت بر روی آنها راحت تر می باشد.

برای خرید صندلی استادیومی توجه به ظاهر بسیار مهم می باشد. در برخی از صندلی ها امکانات رفاهی سبب شده تا قیمت تمام شده برای آنها بسیار بالاتر باشد و همین امر باعث می شود تا برخی برای خریداری صندلی سراغ صندلی های معمولی بروند تا متناسب با بودجه آنها باشد. امروزه در استادیوم های خارجی فوتبال از بهترین صندلی های این حوزه استفاده می شود تا راحتی بیشتر تماشاگران فراهم شود. ابعاد این صندلی ها نیز دارای یک استاندارد معین می باشد و باید بر اساس بودجه خود سراغ بهترین صندلی بروید.

نحوه انتخاب و خرید صندلی استادیومی

مواد اولیه

متریال ها و مواد اولیه ای که برای این صندلی ها استفاده می شود انواع مختلفی داشته و همین انواع نیز می تواند بر روی قیمت و انتخاب شما تاثیر گذار باشد. مواد اولیه در ساخت این صندلی ها می تواند HDPE که نوعی پلاستیک سخت می باشد یا ازPP کو پلیمیر پلی پروپیلن استفاده شود. طبیعتا با توجه به تفاوت قیمتی که در هر کدام از این مواد می باشد سبب می شود تا قیمت ها نیز متفاوت باشد و PP کو پلیمیر از آنجا که کیفیت بهتری داشته و طول عمر بیشتری را نیز برای صندلی ها به ارمغان می آورد گزینه مورد نظر ما برای انتخاب شما می باشد که سبب می شود تا شکستگی ها نیز به حداقل برسد.

البته HDPE نیز ویژگی های مثبت خود را داشته که باید بر اساس نیاز آنها را خریداری نمود که سبب می شود تا هزینه تمام شده برای شما نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند. لازم به ذکر می باشد شما برای انتخاب صندلی ها باید به این موارد نیز توجه داشته باشید و در کنار مقایسه قیمت به مقایسه متریال هایی که از آن برای ساخت این صندلی های استادیومی استفاده شده دقت کنید.

متریال ها ویژگی های دیگری هم می توانند داشته باشند از جمله آنتی فایر که سبب می شود تا در برابر آتش سوزی ایمنی و پایداری بیشتری داشته باشد اما به صورت کلی عموم ویژگی شامل ویژگی ضد اشعه یو وی می باشد که از صندلی در برابر تابش نور خورشید محافظت می کند و ویژگی ضد ضربه که مقاومت و طول عمر آن را افزایش می دهد. لازم به ذکر است در برخی از مدل های ساخته شده از پلاستیک های بازیافتی استفاده می شود که قیمت پایین تری را نیز دارند که نیاز است توجه بیشتری در هنگام خرید شود زیرا شکنندگی بالایی خواهند داشت.

نحوه انتخاب و خرید صندلی استادیومی

چند نکته مهم

در انتخاب صندلی استادیومی شما می توانید از رنگ بندی مورد نظر خود نیز استفاد نمایید. این رنگ ها بندی باید در هماهنگی با سایر عناصر استادیوم یا سالن ورزشی باشد. گاهی برخی نیاز دارند از صندلی های دو رنگ برای سالن های ورزشی استفاده کنند که زیبایی محیط را نیز بیشتر می کند. از طرف دیگر برای نصب این صندلی ها هم به فکر باشید زیرا نصب این صندلی ها نیز مهم می باشد به طور کلی صندلی های استادیومی معمولی می تواند دو پیچ یا چهارپیج باشد که بر روی سطحی که از قبل آماده شده است قرار می گیرد.

بهتر است نصب را یک تیم حرفه ای انجام دهند تا همه جوانب کار را رعایت کنند. البته پیشنهاد ما این است در هنگام آماده سازی سالن تا انتهای کار یک مشاور مناسب را در این زمینه به همراه داشته باشید تا طبق برنامه همه کارها جلو برود. از طرف دیگر خرید مستقیم از فروشنده ها یا تولید کننده ها نیز سبب می شود تا قیمت صندلی های استادیومی برای شما کاهش پیدا کرده و بتوانید سریع تر و مطمئن تر نیز صندلی های مورد نظر خود را خریداری نمایید.

منبع: سایت چوبو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *