انواع صندلی استادیومی

اگر به دنبال صندلی های استادیومی می گردید باید بدانید که انواع صندلی استادیومی در بازار وجود داشته و بر اساس معیار های مختلفی دسته بندی می شوند. ما در این مطلب قصد داریم تا به صورت کلی با معرفی این انواع به ویژگی ها و کاربرد هایی که این صندلی های ورزشگاهی دارند پرداخته و به انتخاب بهتر شما در این زمینه کمک نماییم.

صندلی استادیومی پشتی دار

خوب اولین صندلی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم صندلی استادیومی پشتی دار می باشد که دارای پشتی می باشد. در بسیاری از ورزشگاه ها تماشاگران باید زمان زیادی را سپری کنند تا بازی شروع و تمام بشود و در همه این مد باید بر روی صندلی ها بنشینند و اگر این صندلی ها مناسب نباشد سبب می شود تا بعد از مدتی نشستن بر روی صندلی ها سخت باشد. این صندلی ها در فضاهای داخلی یا خارجی مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل باید از موادی ساخته شود که نور آفتاب روی آن تاثیر نگذارد.

از طرف دیگر مورد بعدی برای این صندلی ها این می باشد که دارای حفره ای در زیر صندلی ها باشد تا اگر باران بارید اب باران از آن حفره خارج شده و سبب آسیب به صندلی نشود. همچنین برای ساخت این صندلی ها می توان از موادی چون  pp کوپلیمیر و یا HDPE  ساخته شوند. در طراحی این صندلی ها نیز باید ارگونومی بدن افراد مد نظر قرار گرفته و صندلی موجب راحتی بیشتر تماشاگر در هنگام مشاهده مسابقه بشود.

انواع صندلی استادیومی

صندلی استادیومی بدون پشتی

نوع دیگر صندلی های بدون پشتی می باشند که استفاده های کمتری را دارند که دلیل آن هم این است ممکن است تماشاگر بخواهد زمان زیادی را روی صندلی بنشیند و با این صندلی ها تکیه گاهی نداشته و به مرور خسته می شود. مواد به کار رفته در ساخت این صندلی ها مشابه صندلی های پشتی دار بوده و نشیمن نیز دارای طراحی ارگونومیک بوده تا طراحی بیشتر برای تماشاچی فراهم شود.

این صندلی ها رنگ بندی های مختلفی داشته و همانند صندلی های پشتی دار می تواند برای فضاهایی که از آنها استفاده می کنید شکل های مختلف و نشان مختلفی را به وجود بیاورید. صندلی های استادیومی بدون پشتی بیشتر برای فضاهایی استفاده می شود که تماشاگر زمان زیادی را قرار نیست بنشیند و یا اینکه شکل سکو ها به گونه ای می باشد که بهتر است تماشاگران برای ورود یا خروج از روی سکوهای پایین تر رد بشوند. مدل های تک پیچ و دو پیچ این صندلی هم موجود می باشد.

صندلی استادیومی تاشو

صندلی های تاشو نیز از مدل های پرطرفدار می باشد که در کشورهای خارجی به خصوص کشور آمریکا استفاده می شود. این صندلی متریال های بیشتری را در مقایسه با صندلی های استادیومی معمولی داشته و آن هم به دلیل داشتن پایه می باشد. این پایه ها پوشش گالوانیزه و الکترواستاتیک دارند که سبب می شود تا از خوردی آنها جلوگیری بشود.

مزیت بسیار مهم این صندلی ها آن می باشد که سبب می شوند تا در زمانی که استفاده نمی شوند جمع شده و عبور و مرور در سکوها راحت تر انجام بشود. از طرف دیگر با جمع شدن آنها آسیب کمتری به صندلی ها وارد می شود. قیمت این صندلی ها بیشتر از صندلی های دیگر بوده و دلیل آن هم داشتن پایه برای این صندلی ها می باشد. در طراحی این صندلی ها نیز سعی شده تا ارگونومی بدن تماشاگران مد نظر قرار بگیرد.

انواع صندلی استادیومی

صندلی استادیومی طبقاتی

نوع دیگر صندلی ها هم صندلی های طبقاتی می باشد. اساس این صندلی ها این می باشد که به طور از پیش آماده شده برای سالن ها و یا فضاهایی که نیاز می باشد از آنها استفاده کنند. یکیاز این فضاها سالن های ورزشی در دانشگاه ها می باشد که این مدل از صندلی ها کمک می کند تا در زمان کمی یک سکوی چند صد نفره شکل گرفته  یا برعکس به صورت این سکوها برای استفاده دیگری برداشته شوند. عموما از صندلی های بدون پشتی برای این مدلها استفاده می شود تا زمانی که خواستند این صندلیها را جمع کنند به طور کامل در زیر هم قرار گرفته و فضاهای کمتری را در بر بگیرند. ما سعی خواهیم نمود تا در مقالات دیگری به طور کامل در مورد هر کدام یک از انواع صندلی استادیومی بیشتر صحبت نماییم.

منبع: وبسایت چوبو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *